Om veckor hit och dit


Hej hopp! Har haft en finfin midsommar och dessutom tagit mig två lediga dagar för att förlänga helgen ännu mer. Så gött! Det var kanske dock inte helt ultimat för att hålla liv i arbetsmotivationen innan semestern om tre veckor, men jag ska göra mitt bästa för att hålla ångan uppe ändå.

Apropå semester om tre veckor, det innebär att det bara är fem veckor tills vi flyttar in i vårt HUS. Känns ofattbart men väldigt bra. Lägenheten är ännu inte såld, men nu lutar det åt att vi kommer att hyra ut den ett år eller så åtminstone. Det är också en bra lösning, som känns helt fine förutsatt att vi hittar rätt hyresgäster, och så får vi hoppas på att marknaden inte dyker totalt under det året.

Och när vi ändå pratar veckor så gick jag och Ingela in i vecka 29 idag, dvs sista trimestern. Firade detta med en sömnlös natt på grund av halsbrännan från hell. Härliga tider! Och igår tyckte Erkan att han bara skulle berätta att han nog måste åka till Kina sista veckan i Augusti med jobbet. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Så svarade jag på det skämtet och där var den diskussionen över. Frågade även för att verkligen förtydliga mitt budskap om han mindes i vilken graviditetsvecka Love föddes och om han möjligtvis kunde se något samband till timingen av dessa absurda resplaner…?

Häpp häpp, anyway. Nu är det dags för mig att packa ihop här och åka och införskaffa Gaviscon (till mig) och gräddbullar (till Ingela).

Cheers!

Kommentera

