Dagdrömmer


Just nu. Barnet sover och jag unnar mig en kaffe och lite Mmm-marabou i solen på terassen. Den solen som inte skulle titta fram alls idag enligt prognoserna. Min semesterdag denna veckan skulle regna bort, men som tur är kan man ju inte lita på meteorologer.

Några andra man inte kan lita på är mäklare. Äh, jag ska inte dumma mig nu, men jag är bara så himla trött på det här med visningar. Visst är det skönt att ha det fint och städat runt omkring sig, men med en snart-tvååring i hemmet blir man lite matt på det ständiga piffandet. Idag är sista visningen, skönt! Sen får vi se vad som händer…

Vi får iallafall tillgång till huset två veckor tidigare än planerat nu, så det är faktiskt bara tre veckor kvar knappt. Jag drömmer och fantiserar om att hänga tvätt i trädgården, se Love leka i sandlådan och att äntligen ha fönsterbräden igen att ställa pelargoner i. Undrar hur lång tid det tar innan man har vant sig vid att bo i hus? På nått sätt känns denna flytten så himla stor och viktig, jag menar vi har ju flyttat massor av gånger genom åren och detta blir ju till och med Loves tredje hem på inte ens två år, men den här gången är det liksom ”the thing”. Huset. Lägenheter är en sak, men ett HUS….det är så himla mycket mer. Skräckblandad förtjusning kan man säga. Men mest förtjusning, det känns som ett jättekul äventyr att få ge sig in i och jag funderar redan på vilka trädgårdstidningar jag ska börja prenumerera på 🙂

Woop woop!

image

Dagens fikabild är dock inte från nu i solen på terassen utan från i förmiddags (jag har semester, då fikar man minst två gånger om dagen) när jag och Loven var på Uggla Kaffebar. Love gav fem nappar av fem möjliga till det stället; förutom de jätteroliga (och ofantligt smutsiga) hoppdjuren vid ingången så fanns det pennor och ritpapper I borden, kanelbullarna var varma med små roliga godisar på, den ekologiska saften serverades i jä-hä-hätte stora glas med ISBITAR i (sååå spännande!), och dagen till ära körde en traktor runt på torget och städade och en grävskopa byggde cykelbana på gatan intill så den här fikastunden var ju nog bland det roligaste som kommer hända denna veckan för vår lelle parvel. Och ja, mitt kaffe var också gott. 😉

Kommentera

