Sol och regn på många sätt och vis


Tre bilder på morgonens frukostpojke. Idag var det för ovanlighetens skull jag som lämnade på föris så vi fick frukost-myset tillsammans nu i morse. Jag håller fortfarande på att lära mig vår nya (begagnade) kamera och får väl inte helt till fokus tycker jag, men man får passa på att öva när familjens meste fotomodell är på bra humör.

IMG_7610

IMG_7611

IMG_7643Humöret höll tyvärr inte i sig hela morgonen och det var en väldigt ledsen liten skrutt jag lämnade efter mig på förskolan i morse. Blä vad det gör ont i mammahjärtat! Med lite gravidhormoner som extra krydda var det inte långt ifrån att jag också började lipa i morse. Vi har ju verkligen varit förskonade från jobbiga lämningar; i vanliga fall sager den här killen knappt hejdå innan han är inne bland kompisarna och leker när man lämnar honom. Men nu har han inte varit på föris på nästan en månad och så är de just nu på en annan förskola eftersom hans vanliga har semesterstängt. Det är samma personal som tur är, men nya lokaler och nya barn och såklart en otrygg miljö för Love som det tar ett tag att vänja sig vid. Jag trodde nog inte att han skulle fortsätta vara ledsen hela veckan som han varit, men nu är det bara i morgon också sedan har vi semester ihop i tre veckor och sen får han komma tillbaka till sin välkända förskola med sina vanliga kompisar och rutiner. Det blir skönt för oss alla tror jag…

Jag försöker tänka att alla barn måste gå igenom sånt här jobbigt och bli ledsna när de skiljs från sina föräldrar ibland, men att vi ändå nånstans lär honom att vi kommer alltid tillbaka, vi lämnar inte honom för alltid. Han är kanske lite för liten för att förstå det ännu, men det hjälper iallafall mig att tänka så.

Nu ska jag jobba på här lite till innan det är dags att hoppa i regnkläderna och cykla och hämta igen! 🙂

Kommentera

