Kämpar på


Så jävla trött. Sådär så det känns som att man bara vill gråta. Fattar inte hur jag tänkte när jag planerade den här sommaren och sluttampen av graviditeten. Efter tre veckors ledighet, som ju varit ganska intensiv både fysiskt och psykiskt pga flytten, började jag jobba igen igår. Och att hitta motivationen till att starta upp hjärnan igen för att slutföra lite jobbgrejer som just nu ärligt talat känns totalt onödiga, det är inte helt enkelt alltså. Jag vill mest bara vara kvar hemma och äta och sova. och packa upp lådor. Just nu är solcremen, min bankdosa och mina bekväma sommarskor borta, vilket är himlans olämpligt. 

Nu tvingar jag iväg mig ett par timmar till jobbet idag, men risken är stor att det blir hemmakontoret resten av veckan. Det här med att pendla känns som väldigt onödigt slöseri med den lilla energi jag just nu har. Dom säger ju att det här med att ”lyssna på kroppen” är en bra grej, inte minst när man går in i v 35 i morgon antar jag….

Kommentera

