Husfixarlördag


Idag har det varit hemmafix för fulla muggar. Erik har rivit ut den inbyggda bokhyllan i minsta sovrummet och börjat bygga upp väggarna igen. Rivit tapeter och isolerat. Vi vet inte riktigt vad vi vill ha där inne så vi försöker göra det så flexibelt som möjligt med både kontor och sovrum i bakhuvudet.

image

image

Jag har då alltså mest hängt med lilleman idag. Lekt, ”städat” (krattat) löv i trädgården, promenerat med cykelvagnen till affären, varit på lekplatsen och haft en mysig dag helt enkelt. Välbehövligt med en glad kille efter en vecka med många tårar på föris, även om det faktiskt var bättre igår då det var en dansande liten krabat jag kom för att hämta som nog inte haft något emot att stanna lite till.

Men efter läggning tog jag ett ryck och fixade färdigt i Loves rum, städade av köket, tvättade och styrde upp återvinningen. Sakta men säkert börjar vi nog landa här nu, även om det är svårt att packa upp och komma tillrätta i ett hus som är under pågående renovering. Fick ett litet breakdown innan faktiskt när det bara gick runt i skallen och Erik pratade på om renovering och nästa steg och att planera långsiktigt för att förbereda inför att bygga ut huset så småningom. Jag ska ju liksom snart föda barn mitt i allt det här också. En liiiten detalj som visst är lätt att glömma bort. Hm. Men det blir nog bra. Det fixar sig.

Nu ska jag bestämt sova lite. Blev dåligt med det i natt eftersom grannen hade fest och spelade house på maxvolym till långt efter fyra i morse. Dålig kombo med min halsbränna from hell och en allt för varm natt. Irritationsnivån var rätt hög här hemma kan jag säga. Och det verkar som att vi flyttat till ett partykvarter minsann för även ikväll är det musik som hörs, men lite längre bort som tur är. Och lite mindre intensivt. ”Oooa hela natten” och ”dancing queen” känns lite mer sovvänligt ändå än det där jäkla blipp blippet igår…

Kommentera

