Snabbt, snabbare, snabbast…?


Haha, alltså jag läste nyss den här kommentaren på Blondinbellas inlägg från sin förlossning. Heeeeelt galet!

Gravvot (not so gravvo anymore) den 20 augusti, 2015 kl. 08:10 skrev:

2a graviditeten säger de ofta går snabbare men i mitt fall va d ju nästan löjligt. Jag förlöste OCH tog emot min son själv på toa i fredags morse! 😀 Haft pyttevärkar oregelbundet genom natten men vaknade kl 7am att d gjorde ”lite” ont. Drog mig till strax före kl 8am då d lixom sticker till. Då tänkte jag ”d blir nog idag”, kliver upp för o käka frulle, skaffa skjuts o barnvakt. Hann precis just det (-frukosten) samt ringa förlossningen vid kl 8.10. 2 små värkar till vid 8:20 & 8.30, då jag inser att d e regelbundet redan o att jag plötsligt måste skita!! well… Skita ut en unge tydligen för när jag sitter på dass så slutar d inte trycka på. Så hårt tryck jag tillslut skriker, PANG! Spräcker vattensäckshelvetet i toan-ONT!- o känner plötsligt ett huvud komma ut! Shit, kastar mig ner på knä o ut kommer ungen i en gig.push på badrumsmattan. Vilken surreal känsla o syn! Haha. Det e alltså över vid ~8:42am. Ambulansen kom 8:50 o då va d bara o åka te lasarettet o klippa strängen o dra ut placentan. (o aldrig har jag behövt sy murven heller, lucky me) Så jaa, fånga bäbis va coolt men gör det helst med en midwife närvarande! lol (allt gick bra dock)

I princip alla jag pratat med säger att andra förlossningen går jättesnabbt, men riktigt såhär fort vet jag inte om jag vill att det ska gå…ojojoj. Kanske borde skaffa en badrumsmatta iallafall… 🙂

Kommentera

