Survivor


Jag överlevde helgen! Fast nu känner jag mig som en disktrasa ungefär, men det var det ändå värt tycker jag.

Sen sist alltså:

  • Var på kräftskivan med grannarna. Det var trevligt, även som nykter. Jättefin kväll, hyfsat bra uppslutning, väldigt bra välkomnande och vi känner oss ännu lite mer hemma i vårt nya kvarter helt enkelt. Love skötte sig exemplariskt och sov först i vagnen nån timma, sen vaknade han och bara satt och myste i knät och åt lite babybel-ost innan han somnade igen.
  • Erik har renoverat klart två av tre rum, och vi har flyttat tillbaka sängen i vårt riktiga sovrum. Känns mycket bra!
  • Love har haft tvåårs-kalas. Ett jättebra sådant om du frågar honom, han fick massa traktorer och cyklar och kläder och pengar och inte minst- uppmärksamhet! Jag var trött som en gnu och övervägde att faktiskt gå och lägga mig efter att jag sagt hej till gästerna, men istället laddade jag upp ett rejält lass från kak-och-tårt-buffen samt en balja kaffe och satte mig och tjötade lite och lyfte inte på häcken förrän gästerna sa hejdå. Det funkade också, och kändes bra mycket trevligare. Sen åt vi äggmackor till middag och jag och Love gick och lade oss kl nio. Idag när jag vaknade var jag….precis lika trött som igår. Härliga tider såhär i v 37…
  • Men jag har iallafall fått packat BB väskan nu! Nästan klart. Inte för att jag tror att vi kommer få användning av nått jättebagage, jag hoppas på en kort vistelse var det än blir, men nu har jag iallafall plockat fram sånt som kommer behövas precis i början. Omlottbodysarna är tvättade, amningslinnena lokaliserade, snabb energi i form av godis, proteinbars, aprikoskräm, etc är inhandlad, necessären är förberedd, kameran är laddad och mobilen tömd på foton. Jag har köpt amningsnapp, miniblöjor, lite rosa och röda mini-outfits…ja, jag känner mig mer på banan nu helt enkelt. Ska köpa hem lite ersättning på tetra också ifall amningen skulle strula, och leta fram pump och mini-nappflaskan i nån flyttlåda. Och så ska jag packa en liten väska till Love också som kan vara beredd just in case, man vet ju inte riktigt när barnvakten behöver rycka ut! Halleda ja, snart är det dags…
2 reaktioner till “Survivor”

Kommentera

