Onsdag och ny vecka


Hej hej vecka 39! 13 dagar till bf, but who is counting…hehe.

Inatt hade verkligen alla förutsättningar att bli en bra natt, Loven har sovit som en stock och inte vaknat en enda gång, men har jag sovit nått för det? Nähejdå. Nätterna är verkligen inte roliga just nu. Förvärkar och halsbränna kan jag väl klara av, men det är den här stressen att inte veta när det sätter igång som är värst. Jag vågar knappt gå och lägga mig på kvällarna eftersom jag ju hört att de flesta förlossningar startar nattetid. Det känns så taskigt, då är man ju inte alls beredd. Det är mörkt och de senaste nätterna här har det dessutom varit riktigt dåligt väder, lilleman sover, man ska mecka med att få hit en barnvakt som såklart också sover, man vet inte om man har två timmar på sig eller tolv timmar, och det känns bara skitjobbigt alltihop. Snälla låt det starta på dagen! Suck.

Men idag har jag ingenting planerat mer än att åka till affären och handla och hämta ett paket, så det får bli nån timmas sömn i eftermiddag. Igår var min sista ”utflyktsdag” när jag faktiskt tog mig hela vägen till Helsingborg igen för lunchdejt på Ebbas och massage på Prebalans. Mycket trevligt båda två, även om jag är galet öm i nacken nu efter allt knådande. Men det var välbehövligt med en genomkörare, och jag kunde passa på att öva lite dykteknik när hon masserade sätesmusklerna. Fyyy faaan säger jag bara! Uppskattade också dagens citat från min gravida lunchkompis: ”alltså jag känner mig inte alls lika sliten längre nu när jag ser dig”. Hahaha, tack Ems du vet verkligen hur man peppar varandra såhär preggon emellan! 😉

 

 

2 reaktioner till “Onsdag och ny vecka”

  1. Hejja hejja Carro!! Detta fixar du galant bruden! Och hurra för dykmetoden! Tack (med betoning på tack!!) vare tips här på blogg tog ja mig också igenom ”detdär” med hjälp av denna eminenta metod. Grymt bra. Önskar dig en bra slutspurt, ett startskott på dagtid då, och en massa massa kramar!
    ps. säg gärna till om man får lov att komma med namnförslag så här på sluttampen.. 🙂 kram igen!

    1. Åhh tack gulle du för pepp! Dykning is the shit helt enkelt! 😉
      Och JA, namnförslag tas tacksamt emot, jag vet vilka mellannamn jag gärna vill ha, men det är ju det där med det RIKTIGA namnet som vi inte riktigt landat i. Eller iallafall inte jag, somliga andra verkar visst ha bestämt sig…hm.
      KRAM!

Kommentera

