Om sömn och nedtrillade polletter


Ahhhh! Vilken natt! Jag är en ny människa! Jag kände redan igår kväll när vi gick och lade oss att det skulle bli en bra natt, kände mig liksom lugn och avslappnad och lagom trött. Ingen oro, ingen stress. Och vädret har förbättrats avsevärt, detta var nog första natten denna vecka utan blåst, regn och/eller åska, och när vi vaknade i morse var det strålande sol och klarblå himmel. Tänk vad lite som behövs! 🙂

MEN, jag tror nog att polletten har trillat ner också och att det är därför jag känner mig lugnare. Jag fick nån sorts insikt häromdagen när jag sa till Erkan att jag önskade att de bara kunde sätta igång det kl 9 på morgonen precis som förra gången och då skulle allt kännas bra och jag skulle ”veta” vad som väntade. Och där har vi ju det! Jag har (omedvetet) varit väldigt inställd på att detta med att föda barn och få en ny familjemedlem kommer att vara som ”förra gången”, trots att jag ju vet att det definitivt inte blir så. INGENTING är ju som förra gången! Detta är ju en helt ny resa! Ingen upprepning av något vi redan gjort, nej nej nej så är det ju inte alls. Jag har bara inte riktigt fattat det förrän precis nu. Inte fattat det på riktigt. Men bättre sent än aldrig… 😉 Och nu är det som att jag kan fokusera igen, fokusera på att ta det som det kommer och känna mig förväntansfull och pirrig istället för nervös och stressad. Mycket skön känsla!

Men nu ska jag ta tillvara på dagens energinivå och passa på att åka och storhandla. Har högtflygande planer om att svänga ihop några matlådor och hemmagjorda halvfabrikat innan bebbeliten gör entré, och kanske blir det till att baka en och annan kaka också att stoppa i frysen?

Såe, tji-tjing!

Kommentera

