Cashen rullar in som den ska…


Fredag va!? Göttans tycker jag, trots att jag inte jobbat särskilt många timmar denna veckan. Men det är ändå nått visst med helg.

Idag har jag varit hos barnmorskan, allt såg bra ut och inga konstigheter med nånting. Hon frågade om jag hade några önskemål inför förlossningen som hon skulle skriva in i min journal så att personalen kan se det när det är dags, men helt ärligt så är själva sjukhusgrejen det jag är minst nervös över just nu. När vi väl vet att förlossningen är igång på riktigt, har fått hem en barnvakt, tagit oss till sjukhuset och är på plats, ja då känns det som att jag kan slappna av. Låter kanske märkligt, men logistiken är det som jag är mest stressad över när det drar igång. Det andra vet jag ju att jag fixar på ett eller annat sätt.

Hur som helst, efter barnmorskan mötte jag upp darling på bageriet på st knut och tog en macka, sen gick vi ”hem” till lägenheten och mötte nya ägaren för första gången! Spännande! 🙂 Han var jättetrevlig och det känns riktigt bra att det är han och hans familj som nu tar över vår pärla. Efter genomgång av allt man kan behöva veta om lägenheten och huset åkte vi ner till mäklaren och fick betalt också. Så nu är bankkontot lite gladare igen! Och vi har varit på vår vind för allra sista gången nånsin… Jag och darling ”firade” med en lunch på stan vilket var mycket mysigt, jag minns faktiskt inte sist vi var ute och åt ihop bara han och jag. Och det lär knappast hända snart igen heller 😉

Well, nu ska jag gå ner och spana in vår nya grind som äääntligen håller på och monteras på uppfarten.

Cheers!

Kommentera

