THE day!


Jaha, så kom då den 15 September. Dagen då man skulle föda barn var det ju tänkt. Men eftersom det bara är en dryg timme kvar av detta datum så hoppas jag verkligen inte att det blir så nu! 😉

Natten till idag var en av de bästa på länge, hade nästan inte ont alls och jag fick sova riktigt många timmar. Så idag var jag iväg och listade mig på BVC och vårdcentral i närheten av dit vi flyttat så att det inte ska bli något strul med det där i början. Var inom på apoteket också och fick tyvärr köpa ännu ett paket Gaviscon trots att jag varit så övertygad om att det förra jag köpte minsann skulle vara det sista… Sen åkte jag och storhandlade med en hel bunte kuponger (älska nyinflyttad-erbjudande!), åkte hem och lagade mat och sen dammsög jag hela nedervåningen. Vilade en liten stund innan det var dags att greja med middagen och efter att vi ätit tog jag hand om kvällens Ove-Love läggning. Då började det såklart göra ont som fasen. Jäkla skit-förvärkar. Jag kommer ju aldrig kunna ta en värk på allvar om det ska vara sånt här ”vargen kommer” holabaloo varenda kväll och natt. Suck.

Bestämde mig för att ta ett bad iallafall, men det hjälpte ju föga eftersom vi har ett sånt värdelöst badkar som bara är halv-djupt och alltså stack både mage och tuttar upp över vattenytan när karet var fullt. Så himla meningslöst, varför GÖR man ens sånna badkar? Och varför köper någon ett sånt? Gaah! Badrumsrenovering-ja tack!

Fick trösta mig med kvällsfika istället; jordgubbskräm med vispgrädde är nummer ett just nu. Och nu har jag intagit sängläge, även om jag inte kommer sova på ett bra tag som det känns nu. Bebisen ligger så långt nere i bäckenet att det känns som att hon kan sticka ut en arm när som helst om hon vill, och minsta rörelse gör ju att det ilar i hela mig. Förvärkarna hälsar på lite då och då. Min förkylning är inne i det enerverande torrhosta-stadiet, och halsbrännan seger ”HEJ HEJ” med jämna mellanrum. Sjukt laddad för barnafödande i natt alltså! 😉 Men jag har laddat upp med min TENS, alvedon, gaviscon, nässpray och vattenflaska så jag ska nog ta mig igenom även denna natt! 💪

Nej, nu får det bli ett par omgångar patiens tror jag bestämt! Nått annat kul tidsfördriv ni vill tipsa om så bara let me know! Appar, spel, poddar..vad som helst!

So long!

Kommentera

