Hej hej


Så har även den 17 september passerat, dagen som jag nog ändå trott lite på som lillans födelsedag. Men kanske blir det den 23:e, som storebror? Fast September istället för Augusti. Eller så blir det en helt annan dag.

Alltså om jag fick en femma för varje fråga om bebisen kommit ännu…puh! Och jag är bara 2 dagar över tiden! Believe me, jag säger till när hon är här okej! Och snart kan jag inte ringa nån heller, för alla svarar med panik i rösten precis som att jag skulle ringa mitt i en värk eller nått. Tacka vet jag sms…

Idag har jag iallafall haft Love hemma från föris hela dagen. Var lite nervös för om jag skulle orka, men det går tydligen magsjuka på förskolan och det vill vi verkligen INTE ha hem just nu. Dessutom är han lite förkyld och hostig och allmänt trött och jättegnällig om eftermiddagarna. Det kändes helt enkelt som att han behöver vara hemma och ta det lugnt och mysa med mamma nu ett tag. Extremt mammig har han blivit på sistone, så det är precis som att han känner på sig att det är nått på gång snart. Helst ska han sitta i mitt knä vid alla måltider (inte helt lätt när man redan har en stor MAGE där), och gärna bli matad med mat från min tallrik. Eh, alltså detta är VERKLIGEN inget som är okej härhemma i vanliga fall, men just nu känns det som totalt onödiga energikrävande konflikter att ta, så när vi äter har jag alltså mer eller mindre en bebis att ta hand om. Tusse liten… Men dagen har gått jättebra och framförallt mycket snabbare än när jag är hemma själv och såsar runt.   

Man borde väl inte säga såhär med tanke på Erkans arbetsplats men ”tack gode hud för Lego”! Favorittidsfördrivet just nu 🙂

Har mått helt ok idag med, bortsett från lite envist snor och hosta. Nu på kvällen har däremot spänningshuvudvärken from hell slagit till, och trots värktabletter och Linnex (superspicy liniment) känns det inte alls bra. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har haft väldans ont nu av och till i flera dagar. I morgon ska jag leta upp min spikmatta och se om den kanske kan hjälpa lite. Men först-sängen! 

Nattinatt! 

Kommentera

