Två veckor!


Idag blir lilla loppan två veckor minsann! Vi börjar väl landa lite nu i det här nya familjelivet och fatta att vi faktiskt har två kids nu. Men en dag i taget är verkligen devisen som gäller och allt vi gör baseras på dagsformen, hur frustrerande det än må vara. Idag till exempel, hade jag en hel del planer på ärenden jag tänkt göra och hemmafix jag ville bli klar med (vi har ju till exempel inte ett enda klädesplagg inlagt i våra garderober som monterades i helgen, det kunde ju vara lite praktiskt att ha kan jag känna…). Nu är klockan halv tre och vad har jag gjort idag? Jag har ammat. Ätit frukost. Spillt ut en kaffe. Ammat. Sett en dokumentär på svt play (medan jag åt frukost). Ammat. Letat efter taklampor i diverse inredningsbutiker online. Testat att ligg-amma med resultatet att både jag och bebis somnade som stenar, hur länge har jag ingen aning om. Letat fram datorn och kollat mailen för första gången på två veckor. Och nu skriver jag det här med vänsterhanden samtidigt som jag ammar. Fortfarande iklädd pyjamas. Min förhoppning är att skrotan ska äta tills hon somnar nu så att jag kan lägga henne ifrån mig tillräckligt länge för att ta en 1-minuts dusch åtminstone, för jag luktar inte precis rosor och jasmine om man säger så. Och bre en macka kanske eftersom jag nu inser att det inte blivit nån lunch idag nej. Men alla tidigare försök att lägga henne ifrån mig en stund under dagen, och natten med för den delen, har lett till missnöjda knorranden så jag är skeptisk. Idag är tydligen en sån där ”glue day” när hon vill vara nära. Bara att gilla läget helt enkelt. Och hoppas på att kunna lägga in lite kläder i garderoben i morgon kanske… 🙂

 

Kommentera

