Tre veckor!


Poff så har ännu en vecka gått och lillan är nu tre veckor gammal. En liten sammanfattning sen sist:

– som för de flesta tre-veckors bebisar så går livet ut på att äta, sova, kissa/bajsa och så några stunder av vakenhet när hon betraktar omgivningen med stooora förvånade mörka ögon. 

– amningen funkar mycket bättre nu än för bara en vecka sen. Det gör mindre ont och lillan blir nöjd när hon äter så det verkar ju finns tillräckligt med mat. Ska till bvc idag så då får vi se om hon gått upp nått i vikt nu äntligen. 

– att amningen funkar bra betyder också att jag inte får nånting annat gjort överhuvudtaget. Ammar man varannan-var tredje timme, ofta 30-60 min per gång, ja då blir det inte tid över till mycket mer än att själv äta, sova och gå på toa. Så de där kläderna som skulle in i garderoben för en vecka sen, ja dom ligger fortfarande på golvet/i flyttlådor/i tvättstugan och väntar…

– jag har klarat första kvällen ensam med båda barnen! Dvs hämtning på föris, lekstund, middag för oss alla tre, bad av Love, och nattning. Och det gick bra! Hela huset såg ut som ett bombnedslag efteråt visserligen, men det är ju en värdslig sak i sammanhanget 🙂

– jag har börjat förlika mig med att amningen kedjar fast mig vid soffan och har börjat inventera netflix och viaplay lite lätt. Är nu på säsong 7 av Greys Anatomy och har kollat hälften av avsnitten av ”Parneviks”. 

– Rent fysiskt mår jag förvånansvärt bra och känner faktiskt inte alls av att jag födde barn för bara tre veckor sen. Inte ont nånstans, har slutat blöda och har inga eftervärkar eller andra ”men” längre. Saknar visserligen mina magmuskler, men har köpt en gördel som ger ett jättebra stöd när jag väl kommer ihåg att ta på den. Kroppen är verkligen helt otrolig på att återhämta sig, och det trots att jag varken äter eller sover nått vidare just nu. 

Nu ska jag passa på att duscha medan bebis har däckat av amningskoma här… 😉

  
Ahh, den där djupsömnen var visst kortvarig…kanske får bli en dusch ikväll istället 🙂

Kommentera

