Leenden och basilusker


Lillan har börjat le på riktigt nu! Tänk att en sån liten muskelrörelse kan göra en mamma helt bubblig och tårörd av lycka 😊 

Idag var föris stängt så jag har haft båda småttingarna hemma. Det har gått bra, vi har fått till både lunch i rätt tid, promenad i friska luften, och på eftermiddagen kom mina päron och busade lite med kidsen och åt middag.  Jag har dessutom upptäckt att lillan faktiskt blir enklare att ha att göra med när brorsan är i närheten eftersom han underhåller henne så bra att hon plötsligt somnar utan minsta knyst. Hände flera gånger idag. Dock är det lite jobbigt att han är förkyld med hosta och nu ikväll även lite feber, men det är svårt att få honom att inte röra sin lillasyster och verkligen dyka ner med nosen i ansiktet på henne. Jag är ganska nojjig över RS och andra jobbiga infektioner, och har bestämt nu att så länge han är sjuk, även om det är lindrigt, så får han inte ta på henne. Vi får försöka hålla henne borta utan att han tänker på det och känner sig undanstött. Kan bli klurigt, men jag känner bara att jag vill hålla henne frisk åtminstone tills hon är tre månader. Hon har ju redan haft några snoriga dagar och nätter, och det var ganska jobbigt och något vi helst undviker framöver. 

Nehe, dags att sova nu så jag orkar med morgondagens tvåbarnschockvardag 😉💪 

Nattinatt!

   
Den här skrutten sover redan sött…

   
…utmattad av brorsans lekar och hittepå 😁❤️

3 thoughts on “Leenden och basilusker”

Kommentera

