Nytt kök comin’ up!


Haft en bra helg, men intensiv som vanligt så nu är man rätt mör…

I fredags blev det ganska många timmar på IKEA. Jag trodde att det skulle vara höstlovskaos men det var lugnt överallt förutom i restaurangen. Dock har jag ju en snubbe som är extremt tidseffektiv (och i det här fallet riktigt smart) så istället för att stå i den lååånga kön till den varma maten smet han bara in i slutet av kön och tog två räkmackor och sen kunde vi gå    direkt till kassan. Den insparade kö-tiden gjorde att jag precis hann äta upp innan lillan vaknade och ville ha mat. Det händer typ aldrig annars, oftast börjar hon smacka hungrigt precis när jag tar upp besticken och själv ska få i mig nånting. 😏

Vi åkte hem från IKEA med ett nytt kök i vår lilla skåpbil, och vi räknade ut att detta blir det sjunde köket vi fixar sen vi flyttade tillbaks till skåne 2007. Har hyfsad koll på läget nu alltså 😊

Jag ska inte påstå att jag gjort något för att bidra till arbetet direkt, men nu är underskåpen nästan helt på plats, stenbänkskivan kapad (!) så att nya kylen får plats, och lådorna är monterade och nästan fulla m prylar igen. Mitt i denna röra hade vi idag en kaotisk lunch med en gnällig och lite febrig tvååring som inte ville äta och som för ovanlighetens skull fått sin mat på en porslinstallrik…tja, låt mig bara säga som så att vi nu behöver komplettera vår servis med en assiett. Hmpf.

Lite bilder för att beskriva läget:

image image image image image

Lite röra får man tåla. Det kommer bli superfint när det är klart! 😊

Kommentera

