Bättre och bättre dag för dag…


IMG_8751

Min lilla sötrumpa. Vi lär känna varann mer och mer för varje dag hon och jag, och nu när vi har börjat oss på lite utflykter så märker jag ännu mer vad hon gillar och inte gillar och hur hon reagerar i olika situationer. Det har gått jättebra att ha henne med både i veckan när jag lunchade med (fd) kollegorna och idag när vi hälsade på senaste nytillskottet i kompis-bebisskaran och sen var på kusinkalas. Hon är helt ok med att åka bil, hon trivs i famnen hos de flesta som vill gosa med henne (och som är godkända av mamman ur bacillsynpunkt…) och hon är allmänt nöjd och glad bara hon får sova och äta när hon vill. Troligtvis en ganska typisk snart-sju-veckors bebis, men ändå. Det känns bra. Nu har vi kommit ur de första veckornas lilla bubbla och är redo att börja hitta på lite saker.

Veckan som kommer tänkte jag försöka fixa så mycket som möjligt här hemma för att komma i ordning. Kolla upp lite möbler, beställa gardiner, packa upp flyttlådor, etc. Sen åker Erkan till Tyskland i slutet av veckan så då får jag rodda båda barnen själv några dagar men det ska nog gå bra. Hade det varit för tre veckor sen så hade jag varit tveksam, men nu känns det helt okej.

Nu ska jag leta upp nått mumsigt i kylen och plöja några avsnitt av Greys. Råkade dricka tre (!) koppar kaffe av bara farten på kalaset nu i kväll så jag lär ju inte somna än på bra många timmar, hehe…

Kommentera

