Barnrum och tröttma


Onsdag. Lilltjejen blev åtta veckor gammal igår. Tiden flyger.

IMG_2974

Det här har hon börjat med på sistone: ett rejält grepp om tröjan eller vad hon får tag i. Som att hon säger ”lämna mig inte mamma, jag vill vara här i din varma gosiga famn”. O-E-M-O-T-S-T-Å-N-D-L-I-G-T!  ❤

Idag är det banne mig ruskväder. Grått och blåsigt och kallt. Jag hade tänkt ta en promenix ner till färgaffären och kolla tapetprov till barnrummet, men det vete katten om jag vill ge mig ut i det här vädret. När man ändå inte tvunget måste liksom…
Men vi börjar komma i ordning mer och mer i just barnrummet faktiskt. Igår köpte jag en taklampa, och Erik satte upp rullgardinen igen som han tog ner när han målade fönstren för några veckor sen. En ny matta har fått sin plats framför byrån, och den inbyggda garderoben är helt klar. Nu fattas mest lite hyllor på väggarna, en lite mysigare sänglösning, mer belysning och gardiner i fönstren. Ja, och så vill vi gärna att där ska vara en tapet på någon av väggarna, just nu känns det lite väl vitt.

Annars då? Jag är trött. Jepp. Idag är det sådär så jag nästan känner mig lite yr och har ont i huvudet. Försöker fylla på med energi i form av mat och kaffe och ja, tyvärr lite socker också. Det är svårt att stå emot när kroppen skriker efter allt som gör en piggare. Men så får det vara just nu. Kanske blir det lättare att stå emot när man bara behöver vakna en eller två gånger per natt, och inte som nu tre-fyra gånger minst. När nu det blir… Man blir ju ärligt talat lite dum i huvudet av denna upphackade sömn, men så länge jag påminner mig om varför det känns så här så är det okej. Det är lätt att glömma på dagen dock, man vill köra på och fixa och greja och passa på när man är ”ledig” och har all tid i världen. Men jag orkar inte. Och baserat på erfarenhet så tror jag att det kommer bli ännu värre innan det blir bättre igen. Med Love var jag nog som tröttast när han var kring fyra månader ungefär. Puh. Jaja, jag får försöka sno åt mig de sömntimmarna jag kan på ett dygn. Förhoppningsvis kan jag få till en timmes powernap senare idag ihop med lillan.

Men först ska jag göra nått vettigt. Vad nu det är… 😉

 

 

Kommentera

