Så blåst!


Halleda alltså. Vi har överlevt natten! Jag var rädd på riktigt i gårkväll där vid 22 tiden när det på riktigt lät som att huset skulle rasa, eller åtminstone ett eller två fönster skulle braka in. Detta är den värsta stormen jag har varit med om förutom Gudrun, men då var jag inte ensam i ett stort hus med ansvar för två små barn (Erik är i Kina på jobbresa) så detta var ändå snäppet värre. Men barnen somnade som tur är innan stormen dragit igång för fullt, och sen sov vi tätt ihop alla tre hela natten och de vaknade inte alls mer än där det vanliga (amma, stoppa i nappen). Själv fick jag distrahera mig med tre avsnitt Greys på paddan med lurar i öronen när det blåste som värst. Fy fasen alltså.

Men nu så här dagen efter så är skadorna inte så stora häromkring som man kunnat tro faktiskt. Studsmattan satt ju förstås i häcken, och en lång och tung plåtskiva från nått tak (vårt?) låg på gräset och dessutom hade det möblerats om lite på terassen. Ja och soptunnorna låg lite utspridda över uppfarten. Men det kunde ju varit betydligt värre. Det blåser dock fortfarande rejält, i morse när jag lämnade Love på förskolan och skulle öppna grinden så kom en kastvind som nästan blåste omkull lilleman och som faktiskt välte babyskyddet med lillan i. Fastspänd som tur var så inget hände, hon blev inte ens ledsen.

Puh. Så idag blir det en lugn dag, kan förhoppningsvis sova i kapp nån timma och så måste jag passa på att städa lite när Love är på föris. Just nu ser det ut som att stormen tog ett varv genom hela vårt hus när den ändå var här liksom. Och en futtig liten stjärna är allt adventspynt jag lyckats få till så förhoppningsvis kan jag få upp nån ljusstake också iallafall. Men först-frukost! 🙂

Kommentera

