Jobbar på julfeelingen


Förra veckan sa poff-pang-bom så var den över. Halleda vad tiden fullkomligt rusar fram just nu känns det som. Det är så mycket jag vill göra, och så hinner/orkar man bara med en bråkdel av allt.

Men förra veckan gjorde jag mitt bästa för att komma i lite mer julstämning efter misären veckan före. Så vi inledde starkt med ett besök på Vellingeblomman jag och kidsen, och vilket ställe alltså! Som ett Ullared med jul-tema tror jag bäst man beskriver det. Det var gigantiskt och där fanns allt julpynt man kan tänka sig och lite till, plus en massa olika tomtelandskap i olika storlek, och inte att förglömma en stor julkrubba med riktiga åsnor (!). Jag tog inte ett enda kort eftersom jag var där själv med barnen och jag kan ju säga som så att alla tomtar och prydnadssaker var INTE gjorda av tyg eller plast, så min stressnivå var ganska maxad i perioder. Men det var ändå kul och verkligen att rekommendera som utflykt. Vi åt lunch i cafeet också och det var bra.

Sen på tisdagen var Loves farmor här och vi bakade lussekatter lite snabbt och lätt. Himla mysigt, och Love behövde ingen middag den kvällen om man säger så… 😉

Vi har också hunnit städa av och pynta lite mer i veckan, bland annat så var Erkan iväg och köpte gran som vi sen pyntade i helgen. Eller ”mojot” som Love kallade den… Och i lördags var jag återigen själv med kidsen så då gjorde vi en tur till Scouternas julmarknad på en gård här i närheten. Himla mysigt och alldeles lagom stort för en tvååring. Det fanns traktorsafari, kaniner man kunde klappa och gratis pepparkakor. Succé helt enkelt.

Vidare så har jag tillslut blivit färdig att beställa julkort, och att ta fina bilder på barnen att ha på julkorten. Såhär gick den fotograferingen ungefär:

Jodåsåatte det var himla smidigt! Love är ju van fotomodell och sådär, och det märktes ju tydligt! 🙂

Men nu är det måndag igen och jag och lillan har roat oss själv hemma hela dagen. Fått upp ett par gardiner, grejat med lite julblommor, och givetvis jobbat vidare med the never ending tvättberg. Har precis hämtat hem lilleman som leker vid sitt tåg-bord som vi precis tagit ner från vinden och han snackar och snackar och snackar om/med dessa tåg så att det ibland låter som att det är tre ungar i vardagsrummet 🙂 Själv ska jag passa på att njuta av en kaffe framför brasan i fem minuter medan alla är nöjda och glada runtomkring. Det är nämligen ganska sällsynt så det gäller att ta sin chans!

 

Kommentera

