Snölek och syskonkärlek


Så kom snön! Och solen! Och trots att det varit kallt idag så värmde de där ljuvliga strålarna precis tillräckligt för att en tur till lekplatsen skulle kännas helt okej. Det var inte riktigt tillräckligt med snö för att leta upp nån pulkabacke, men Love har inte riktigt fattat den grejen ännu heller så det gjorde inte honom så mycket.

DSC_0062DSC_0078DSC_0090DSC_0094DSC_0099

Idag var vår första vardag efter jul och nyår, Love skulle egentligen varit på föris idag men han är ganska hostig och snorig och dessutom helt slut efter alla intryck och människor vi träffat de senaste dagarna så han får vara hemma med mig och lillasyster denna veckan. Även om det är tålamodsprövande ibland så tycker jag ändå att tvåbarnschocken lagt sig nu och vi har oftast himla mysigt ihop jag och barnen. Dessutom är Love otroligt kärleksfull mot sin syster och det märks att han tycker om att ha henne nära. Han går fram och pussar och kramar på henne flera gånger om dagen, härmar alla ljud hon gör, försöker ge henne leksaker som han tycker hon ska ha, och ger henne nappen och försöker trösta så som han sett att jag gör om hon är ledsen. Han vill gärna ha henne bredvid sig när han sitter och myser i soffan och ser på tv, och när hon sitter i babysittern i köket när vi äter vill han att hon sitter så att de kan se varann. Man blir varm i hjärtat av att se dem tillsammans, och även om jag vet att de så klart kommer bråka en massa också framöver, så är jag så glatt överraskad över hur bra det har gått hittills och hur snäll Love varit mot sin syster. De fåtalet gånger han har varit medvetet dum mot henne och slagit eller bitit henne till exempel, då har det tydligt varit för att straffa oss vuxna och få vår uppmärksamhet.

Jag ser verkligen fram emot att se mina två hjärtegryn växa upp tillsammans och hoppas att de kommer bli bästa vänner på ett sätt som bara syskon kan ❤

Kommentera

